A Historia dos Enxebristas Galaicos.
Durante a gestaçom do grupo xorde a incógnita dumhas siglas de identidade, dumha denominaçom pr'o mesmo. E ao fim, logo de considerar diferentes ideias aportadas polos caros companheiros do GENX, xorde o GENS, o apelativo primigênio.
Genx - Gallaecia Enxebrista- consolida-se como umha evoluçom da anterga palavra "gens", do latim -gêns, gentis-, que quer dizer estirpe, ou linhagem.
Já os gregos organizavam-se numhas estruturas familiares, que som: a gens, a fratria, a tribu - a uniom de várias gens-, ou a aliança tribal, as quais podiam em casos excepcionais nom existir como é a fratria nos dórios, mas sempre acharemos a gens.
Com posterioridade os romanos tomarom o termo em quase idénticas características, na que as famílias congregavam-se por laços de sangue. Assim na Roma de antano a gens era umha asociaçom de famílias, unidas por um vínculo de antergos comúns (etnogénese), governada por vários pater famílias.
O pertencer a umha gens requeria uns direitos e deveres pra com a comunidade, de socorro, ajuda, assistência e prestaçons no seo desta.
Comprendemos a nossa GENS como algo mais amplo, como um povo, como umha naçom cuns devanceiros comuns, e como essa aliança de sangue. A gens cumha origem nacional compartido. A raça, a linhagem, a estirpe ou o clam galaico:
Boandanza, saúde,
Raza de Breogán;
Teus groriosos destinos,
Certo e doce agoirar:
Raza nobre, anque ruda,
Forte no soportar
A de boa estatura
E de corpo lanzal
(...)
Raza q'antigamente
Bem soia levar,
A brilante armadura,
De fúlgido metal
(...)
Oh! Cantas cousas nobres
Vexo que comprirá,
A estirpe generosa
Que no céltigo chan,
Fende o molente seo,
Da boa terra natal
(...)
Oh! Canta luz eu vexo,
Que na futura edá,
Da túa frente sáe,
Gente de Breogán!
Eduardo Pondal "Queixumes dos pinos"
Declaravamo-nos enxebristas, pola defesa do próprio e autóctono, da identidade, do original, do puramente galaico. Deste geito GENX nasce da adiçom da GENS romana com o ENXEBRISMO galaico; dando lugar as atuais siglas, que decidi-mos rematar cum tetrasquel, o símbolo nacional mais abundante na Gallaacia, como símbolo da Tradiçon, da nossa Terra, e da nossa Estirpe.
Gallaecia Enxebrista!
No hay comentarios:
Publicar un comentario